Vi äter mycket mer ekologiskt än för bara ett år sen!

Försäljningen av ekologisk mat har ökat starkt de senaste 12 månaderna. Ökningen är 30-40 procent hos de stora kedjorna enligt dagspress. En mycket snabb och kraftig ökning. Väldigt roligt är det. Fler tycker det är viktigt att äta giftfri mat som odlas klimatvänligt. Det betyder ju också att fler och fler tycker som Naturskyddsföreningens medlemmar. Vi vinner mer och mer stöd för det vi säger och gör. Alltfler tycker att vår ståndpunkt är naturlig och det är lätt att visa sin stolthet över medlemskapet hos oss. Det säger en del om hur viktiga miljöfrågorna är i praktiken.

Tyvärr hänger inte tillräckligt många bönder med och odlar ekologiskt. Hoppas det är tillfälligt och att LRF ser att man måste verka starkt för eko-odling, för det här är inte tyckande utan praktiskt handlande hos konsumenterna.

Kom ihåg att ekologisk mat borde vara lokal mat och en lokal fråga!