Välkommen på cafékväll 22 januari!

Alla medlemmar i Naturskyddsföreningen inbjuds till cafékväll torsdag 22 januari kl 18.00. Vi visar bilder på häftiga vattensalamandrar som vi sökte och fann i våras. Vi visar upp stiliga åldringar i skogen, och berättar om vårt arbete för att bevara värdefulla skogsmiljöer. Kretsen jobbar inte bara med direkt naturskydd. Vi har nyligen startat en verksamhet för barn, Natursnokar, där familjer kan delta. Det kan handla om att studera myrstackar, söka vattendjur, kottar och växter. Vi tycker det är viktigt att barn och unga blir bekanta med naturen och lär sig att älska den. Annat vi sysslar med lokalt är bl a: ekologisk mat, klädbyteri, fågelholksbygge och utflykter. I vår startar också en studiecirkel om gruvor.

Det finns alltså väldigt mycket man kan ägna sig åt som medlem i NF i Skellefteå, och vi hoppas att fler vill komma med och ta del i något! Skälen är många: det är trevligt att arbeta med andra, det är skönt att känna att man faktiskt gör en insats mot klimatproblem och miljöhot.

Hjärtligt  välkommen till cafékvällen den 22 jan kl 18.00
Plats: Studiefrämjandet, Magasinsgränd 3.
Anmälan erfordras då vi bjuder på sallad, bröd och kaffe.
Anmäl er till Barbro Viklund (barbro.viklund@telia.com)