Många barnfamiljer

När Vitbergets dag firades den 31 augusti var Naturskyddsföreningen med, som en av alla de föreningar i Skellefteå som nyttjar bergets möjligheter. Väldigt många barnfamiljer kom förbi oss, och vi berättade om kretsens nya verksamhet, Natursnokar. Det handlar om utflykter med barn och vuxna där man njuter av naturen, leker och lär av varann.

Natursnoksträffarna anpassas efter familjernas önskemål om tider, och i viss mån platser. Vi startar upp några grupper under hösten, och intresset verkar vara mycket stort, så vi tar gärna emot namn på personer som vill utbilda sig till natursnoksledare vid en tvådagarskurs.

vitbergets dag 2014

Många barn testade hur det är att följa ett rep i skogsterräng, med förbundna ögon. Guiden som gick intill fick se, men inte tala, bara styra med rörelser. Ganska svårt, men kul!