Klimatet är ”på allas läppar”

Är det så? – Nej inte här i norr. Media rapporterar från IPCCs 3 rapporter och det finns just nu massor av komplex information. Men de flesta i vår vardag bryr sig föga eller blundar hårt. Däremot vore det ju fantastiskt om alla praktiskt värnade klimatet. Utanför våra  gränser ser väldigt många Sverige som ett föredöme, främst för att så många är så medvetna och engagerade här!! Hur hanterar vi det?

Läs några ungas tankar i ett nummer av vår tidning Sveriges Natur. Som medlems får du den i brevlådan. Men artikeln finns även på nätet med länken nedan under rubriken ”Den konstruktiva oron”. Vi tycks riskera en temperaturhöjning här, mer stormar och nederbörd. Är det så märkvärdigt? I södra delen av landet är det nog så – först hettan och sen översvämningar.

Vad vill du ta upp här – när du läst det eller helt spontant? Vad är din privata synpunkt eller oro inför klimatförändringarna?

Peter