Sensommar och höst med Naturskyddsföreningen

Hållbarhetsvecka 18-24 sept. Arrangör är Skellefteå kommun som bl a anordnar modevisning och klädbyte. Se detaljer på Kommunens hemsida för mer information. Solenergiseminarium på exploratoriet på Nordanå onsdag kväll den 20 september. Mer exakt tid hittar du på kommunens hemsida.

Svamputflykt söndag den 10 (!) september, samling parkeringen Coop Forum kl. 10.00 för avfärd mot skogarna i Gummarksområdet. Begränsat antal ! Anmälan senast den 8 september till Gunnar Lundberg 0910 83072

Vecka 40, ordnar vi i Naturskyddsföreningen Miljövänliga veckan med fokus på de kemikalier som användes på kroppen.
Cafékvällar ska vi också ha och en om plast ligger först i kön. Om du känner för att engagera dig i detta ämne, eller har egna tankar om vad vi borde ta upp på en cafékväll är du välkommen att höra av dig till : barbro.viklund@telia.com.
Teater – den 17de november kommer riksteatern att visa pjäsen – ”vi som bor här ” med Martin Emtenäs och Stefan Sundström. Pjäsen handlar om Skellefteås närmiljö och om eldsjälar och konflikter där. Är Du intresserad, köp biljetter nu, de går snabbt åt!
För klimat och energi håller vi på att bilda en arbetsgrupp. Är du kanske intresserad att delta i en sådan grupp hör av dig till Peter Lugnegård peter@lugnegard.se