Vi cyklar mer än nånsin!

dscn1523

Att cykla är folkrörelse och vardag! Det blåser medvind för cyklister. Upplev det med oss!
Cykling har gått från snobbsport till vardag för den som inte har tillgång till bil eller buss till miljövänlig trendig transport. 17.9 är cykelns dag i år. Vi deltar i firandet och vill ännu fler ska cykla oftare.

Vi vill gärna ha volontärer/extra hjälp till 17.9. Se Kalendern här till höger o kontakta Eje!

Affe Fagertun guidar oss på cykelutställningen på Museet på Nordanå kl 14 och vi kollar samtidigt några olika elcyklar. Naturskyddsföreningen och Cykelklubben delar ut broschyrer och pratar cykling på gågatan från klockan 11.