Ekologiskt och närodlat till skolbarnen – hur ordnar vi det?

ekomat

Kom och diskutera detta aktuella ämne med Peter Lundmark, måltidschef i Skellefteå kommun. Han medverkar vid kretsens årsmöte torsdag den 26 mars kl 18.30 på Studiefrämjandet Magasinsgränd 3. Peter har jobbat  som måltidschef sedan 2009 och har ett förflutet i slakterinäringen. Han vet vad som är nytt inom offentlig upphandling och vi kan ställa frågor om hur vi kan påverka. Vi inleder kvällen med att äta sallad, veg. och ickeveg., gratis. Om du vill äta, meddela detta till Barbro Viklund senast tisdag 24 mars. Efter föredraget blir det årsmöte med val av styrelse och andra sedvanliga frågor. Du får höra vad vi jobbar med lokalt och du har chans att komma med förslag på vad vi borde ta oss an.

Läs Verksamhetsberättelsen för 2014 här.

Föreslagna till styrelsen är: Barbro Viklund, ordförande, omval. Övriga ledamöter: Lina Johansson, nyval. Kristin Allebrink, Shirly Holmberg, Per-Gösta Holmlund, Karin Markgren, Anna-Lena Lindqvist, Peter Lugnegård, Ingegerd Saarinen, Barbro Holm, Lill Eilertsen alla omval.

Vi vill gärna se fler aktiva!
Den 18 april blir det Klädbytardag, då behövs många händer. Gillar du att visa barn vad naturen har att bjuda? Då kan du spana in Natursnokarna,  vår verksamhet för barnfamiljer. Brukar du vandra på Vitberget? Vi sköter Naturstigen 5 km – du kanske kan hålla koll på att skyltningen längs stigen är okej? Vi har också ängsslåtter, bygger fågelholkar, ordnar cafékvällar och mycket mer. Du är mycket välkommen i det arbetet.

Nästan dagligen hör vi om miljö- och klimatproblem. Det skapar en oro som inte är så lätt att hantera. Att bli aktiv i Naturskyddsföreningen kan vara ett sätt. Man träffar andra och kan prata om det som oroar.  Tillsammans kan man göra insatser och ha roligt dessutom. Du är välkommen.

Barbro Viklund, ordförande.