Omplanering i coronatid!

Så här i Påsk och coronatider vill vi i Skellefteå Naturskyddsförening informera om vad vi tänker om verksamheten den närmaste månaden.
Den 24 april skulle vi haft en stor manifestation på torget i Skellefteå, men tyvärr måste vi, med hänsyn till alla medmänniskor, ställa in denna manifestation. Vi hoppas dock att pandemin ska avklinga så att vi i fortsättningen kan manifestera för klimatet sista fredagen i varje månad. Delta gärna i vår diskussion på vårt forum https://www.forum-vasterbotten-naturskyddsforeningen.se/ . Alla kan läsa där och registrering med godkännande tar någon dag.

Den 1 maj brukar vi dra ut på Fågelskådning, men i år ställer vi in denna aktivitet!
OBS! Biologiska mångfaldens dag den 22 maj kommer att genomföras på Vitberget, som vanligt vid tjärnen. Vilka aktiviteter det blir återkommer vi om senare.
Aktiviteren ”Möt våren vid havet” skjuter vi på framtiden och återkommer om läget förändras.
Aktiviteter i juni funderar vi på så länge. Vi får se hur coronaläget utvecklar sig.

Vi har genomfört vårt Årsmöte och fått en yngre och starkare styrelse. Alla våra arbetsgrupper är nu representerade i styrelsen. Våra arbetsgrupper är: Klimatgruppen, Naturstigsgruppen, Skogsgruppen, Klädbytargruppen och nu också den nya Omställningsgruppen. Styrelsen träffas kontinuerligt en gång per månad.

Sköt om Er och håll avstånd till varandra.