Hej medlem. Tack för att du är med i Naturskyddsföreningen!

Vår verksamhet är mycket viktig, det blir allt tydligare. Miljö och klimat kräver stora insatser. Det räcker inte med vackra planer till 2030. Vi, allmänheten, måste trycka på beslutsfattare i många olika frågor – nu. ”Vi måste bli planetskötare” som professor Johan Rockström säger.

Visst är det lätt att bli deppig när problemen hopas: miljö, klimat, samhällsoro, barnens framtid… Vad kan jag göra?

Det hjälper att ha folk att prata med, och en förening att engagera sig i. Att jobba för det man tror på gör livet tryggare och roligare. I Skellefteå Naturskyddsförening går det att göra mycket – men vi behöver fler aktiva. Hoppas du vill vara med?

• Exempel på vad man kan göra:
    Planera en cafékväll kring något ämne, fixa fikat, leda en utflykt i naturen, hålla i en holkkurs, organisera en klädbytardag eller en cykeldag.
  • Man kan skriva insändare och debattsvar, skriva remissvar på byggplaner o dyl. Man kan sprida information om kemikalier – just detta ska NF Riks nu satsa på tre år framåt.
  • Man kan värva medlemmar bland bekanta eller ringa runt till nya medlemmar. Man kan arbeta med barn inom familjeaktiviteten Natursnokar.

Skellefteå NF är inte bara stan. Vi vill gärna göra aktiviteter utanför stan: Byske, Lövånger, Norsjö, med flera orter – kom med ett förslag!

Välkommen som planetskötare. Du behövs!

Kom och tyck till om vad vi gör, och berätta vad du vill göra
på vårt Årsmöte den 17 mars kl 18.30. Plats: Studiefrämjandet, Magasinsgränd 3, Skellefteå.

Välkommen!