Cykeldag 6 september- start kl 11

Cykeln är en del av det klimatsmarta samhälle som Naturskyddsföreningen vill se. Idag är våra samhällen byggda för bilar, men för att klara klimatmålen måste vi tänka om. Cykel och kollektivtrafik måste få mycket bättre villkor i trafiken. De flesta av våra bilresor är kortare än 5 km! Det innebär att vi ofta kan ta cykeln istället. Vi får bättre luft, vi får motion och bättre hälsa, och en ljusare framtid för våra barn.Därför måste vi jobba för cykeln – hemma, i politiken,i skolan, i arbetslivet m m.

Kom med på Skelleftekretsens Cykeldag 6 september. Vi startar kl 11.00 på Nordanås innergård där vi bl a får se hur en elcykel fungerar. Efter en kort cykeltur samlas vi vid älven vid Nordanå där föreningen bjuder på korv att grilla.

klimatmaxa2014